Iskolánk

Szülőknek

Események

Pályázatok

A magatartás és a szorgalom értékelése

A magatartás és a szorgalom értékelése és minősítése iskolánkban

 

Követelmények:

  • • Az iskolánkba járó diák tartsa be az iskolai tanórai és tanórán kívüli foglalkozások rendjét, az iskola szabályzatainak előírásait (házirend és munkanem leírások).

  • • Tartsa be az iskolához tartozó területek használati rendjét.

  • • Óvja saját és társai testi épségét, egészségét.

  • • Őrizze meg, és az előírásoknak megfelelően kezelje a rábízott és az oktatás során használt eszközöket, óvja az iskola létesítményeit, felszereléseit.

  • • Tartsa tiszteletben tanárai és tanulótársai emberi méltóságát.

  • • Tartsa be és alkalmazza az alábbi területekre vonatkozó illemszabályokat:

  • • iskolai viselkedés,

  • • étkezés,

  • • közlekedés,

  • • jó megjelenés,

  • • szabadidőben végezhető tevékenység közbeni viselkedés,

  • • ajándékozás

  • • írásbeli érintkezés,

  • • telefonálás.

 

A szorgalom minősítése

 

Követelményei:

  • • Tegyen eleget rendszeres munkával, képességeinek megfelelően tanulmányi kötelezettségének.

  • • Sajátítsa el és alkalmazza az egészségét, biztonságát védő ismereteket.

  • • Ismerje és alkalmazza a házirend és a munkanem leírások szabályait:

  • • hetesek feladatai,

  • • ügyeletesek feladatai,

  • • ebédlőben terítők feladatai.

  • • Vegyen részt iskolája és osztálya közösségi életében.

  • • Képviselje iskoláját képességeinek megfelelő felkészültséggel versenyeken, vetélkedőkön, bemutatókon.

 

A tanulók magatartása és szorgalma értékelésének főbb szempontjai

  • • a fenti követelmények megértése, betartása, megértése

  • • osztályfőnöki és igazgatói dicséretek és figyelmeztetések, intők száma, súlya

  • • fegyelmi intézkedések

  • • igazolatlan hiányzások száma

 

A tanuló, magatartása és szorgalma értékelésének minősítésének formája

 

Magatartás értékelésekor:

  • • Példás (5)

  • • Jó (4)

  • • Változó (3)

  • • Rossz (2)

Szorgalom értékelésekor:

  • • Példás (5)

  • • Jó (4)

  • • Változó (3)

  • • Hanyag (2)

A magatartás félévi és év végi osztályzatát az osztályfőnök az érdemjegyek és a nevelőtestület véleménye alapján állapítja meg. Vitás esetben az osztályban tanító nevelők többségi véleménye dönt az osztályzatról. A félévi és az év végi osztályzatot az értesítőbe és a bizonyítványba be kell jegyezni.



A magatartás értékelése

 

Példás (5) az a tanuló, aki:

  • • a házirendet betartja

  • • a tanórán és a tanórán kívül példamutatóan, rendesen viselkedik

  • • kötelességtudó, feladatait teljesíti

  • • önként vállal feladatokat és azokat teljesíti

  • • tisztelettudó

  • • társaival, nevelőivel, a felnőttekkel szemben udvarias, előzékeny, segítőkészen viselkedik

  • • az osztály és az iskolai közösség életében aktívan részt vesz

  • • óvja és védi az iskola felszerelését, a környezetét

  • • nincs írásbeli figyelmeztetése, intője vagy megrovása

 

Jó (4) az a tanuló, aki:

  • • a házirendet betartja

  • • tanórán vagy tanórán kívüli foglalkozásokon rendesen viselkedik

  • • feladatait a tőle elvárható módon teljesíti

  • • feladatokat önként nem vagy ritkán vállal, de a rábízottakat teljesíti

  • • az osztály- vagy az iskolaközösség munkájában csak felkérésre, biztatásra vesz részt

  • • nincs írásbeli intője vagy megrovása

 

Változó (3) az a tanuló, aki:

  • • az iskolai házirend előírásait nem minden esetben tartja be

  • • a tanórán vagy tanórán kívül többször fegyelmezetlenül viselkedik

  • • feladatait nem minden esetben teljesíti

  • • előfordul, hogy társaival, a felnőttekkel szemben udvariatlan, durva

  • • a közösség, az iskola szabályaihoz nehezen alkalmazkodik

  • • igazolatlanul mulasztott

  • • osztályfőnöki intője van

 

Rossz (2) az a tanuló, aki:

  • • a házirend előírásait sorozatosan megsérti

  • • feladatait egyáltalán nem, vagy csak ritkán teljesíti

  • • magatartása fegyelmezetlen, rendetlen

  • • társaival, a felnőttekkel szemben rendszeresen udvariatlanul, durván viselkedik

  • • viselkedése romboló hatású, az iskolai nevelést, oktatást akadályozza

  • • több alkalommal igazolatlanul mulaszt

  • • több szaktanári figyelmeztetést kapott, illetve van osztályfőnöki megrovása vagy ennél magasabb fokozatú büntetése.

 

A szorgalom értékelése

 

A tanulók szorgalmának értékelésénél, minősítésénél az 1-8. évfolyamon a példás (5), jó (4), változó (3), hanyag (2) érdemjegyeket használjuk.

Az 1-8. évfolyamon a tanuló szorgalmát az osztályfőnök az érdemjegyek és a nevelőtestület véleménye alapján állapítja meg. Vitás esetben az osztályban tanító nevelők többségi véleménye dönt az osztályzatról.

 

Példás (5) az a tanuló, aki:

  • • képességeinek megfelelő, egyenletes tanulmányi teljesítményt nyújt

  • • tanulmányi feladatait minden tantárgyból rendszeresen elvégzi

  • • a tanórákon aktív, szívesen vállal többletfeladatokat is, és azokat elvégzi

  • • munkavégzése pontos, megbízható

  • • a tanórán kívüli foglalkozáson, versenyeken önként részt vesz

  • • taneszközei tiszták, rendezettek, és ezeket a tanítási órára mindig elhozza

 

Jó (4) az a tanuló, aki:

  • • képességeinek megfelelő, viszonylag egyenletes tanulmányi teljesítményt nyújt

  • • rendszeresen megbízhatóan dolgozik

  • • a tanórákon többnyire aktív

  • • többletfeladatot, tanórán kívüli foglalkozáson, vagy versenyeken való részvételt önként nem, vagy csak ritkán vállal, de az ilyen jellegű megbízatást teljesíti

  • • taneszközei tiszták rendezettek

 

Változó (3) az a tanuló, akinek:

  • • tanulmányi eredménye elmarad képességeitől

  • • tanulmányi munkája ingadozó, a tanulásban nem kitartó, feladatait nem mindig teljesíti

  • • felszerelése, házi feladata gyakran hiányzik

  • • érdemjegyeit, osztályzatait több tárgyból is lerontja

  • • önálló munkájában figyelmetlen, a tanórán többnyire csak figyelmeztetésre, felügyelettel dolgozik

 

Hanyag (2) az a tanuló, aki:

  • • képességeihez mérten keveset tesz tanulmányi fejlődése érdekében

  • • az előírt követelményeknek csak minimális szinten felel meg

  • • tanulmányi munkájában megbízhatatlan, figyelmetlen

  • • feladatait többnyire nem végzi el

  • • felszerelése hiányos, taneszközei rendetlenek

  • • a tanuláshoz nyújtott nevelői, vagy tanulói segítséget nem fogadja el, annak ellenszegül

  • • félévi, vagy év végi osztályzata valamely tantárgyból elégtelen, vagy szöveges minősítése: felzárkóztatásra szorul.

Zene

Mai napon történt

december 18. : A mai napra nincs érdekesség.

Eseménynaptár

Tanulóink munkái

Galéria

Víz világnapja - díjátadó 2013

További képek >>