Iskolánk

Szülőknek

Események

Pályázatok

KGYTK

Kutató Gyerekek Tudományos Köre a Kodályban

Ebben a tanévben intézményünkben pályázati kereteken belül az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával valósult meg a KGYTK tehetségműhely működése. Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett a „A köznevelési és a kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatása című nyertes pályázatunk során a tehetségműhelyben a tudományok iránt érdeklődő tanulók számára biztosítottuk a tudományos alkotás lehetőségét. Ennek tárgyát általában a tanulók érdeklődési köre határozta meg, de érdekes tudományos témákhoz is kapcsolódtak kutatások.

Éves munkatervet készítettünk, ami tartalmazta a feladatokat és az elérni kívánt célokat. A foglalkozásokon nemcsak a téma tudományos kidolgozásának, az írásbeli szövegalkotásnak a képességeit alakítottuk ki, hanem felkészítettük diákjainkat a megszerzett ismeretek átadásának technikájára is.

Egynapos kirándulás keretein belül meglátogatták az Országos Széchényi Könyvtárat, ahol minden diák a saját kutatási témájához kapcsolódóan szakirodalmat keresett a könyvtár adatbázisában. A Csodák Palotájában az érdekes kiállítások megtekintésén túl, egy tudományos kísérletet is láthattak a gyerekek.

A tehetségműhely tanulói mentortanáraik támogatásával mindannyian elkészítették a tudományos dolgozatukat és részt vettek a Karancslapujtőn rendezett KGYTK verseny regionális fordulóján.

A regionális verseny után az országos megmérettetés következett, ahol nagyon szép eredmények születtek.

A diákok az iskolánkban egy KGYTK tehetségnapon mutatták be az előadásaikat iskolatársaik és a meghívott vendégek előtt.

A 2016/2017. tanévben a KGYTK tehetségműhely működése nagyon sikeres volt.

Gratulálunk a résztvevő tanulóknak, a gyerekeket felkészítő pedagógusoknak és köszönjük a szülők támogatását!

NTP-KKI-16-0265 Kutató Gyerekek Tudományos Köre Fényképek


 

 

2016. május 27-én Dorogon rendezték meg a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája tehetségsegítő referenciaintézményi hálózat országos konferenciáját.

A rendezvényen nagy megtiszteltetés érte iskolánk három pedagógusát: Melykóné Tőzsér Judit tanárnő, Bakosné Varga Valéria tanítónő és Szalai Emma tanítónő kiemelkedő tehetségfejlesztő munkájukért a KGYTK Tehetségsegítő Tanács "Mester és Tanítványa" díját vehette át.

Gratulálunk mindhárom pedagógusnak az országos elismeréshez!

A hatvani hírlapban megjelent cikket itt lehet elolvasni.


2015. május 11-én rendezték a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájának országos döntőjét. Ezen a versenyen iskolánkat Svába Vince 4.a osztályos tanuló képviselte, aki 3. helyezést ért el. Kutatómunkájának címe: A 2013-as árvízi védekezés a Parlament melletti mélygarázs építésénél.

Felkészítője: Bakosné Varga Valéria

Gratulálunk a szép eredményhez!

2015. április 21-én rendezték Karancslapújtőn a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájának regionális döntőjét. Iskolánkat 2 tanuló képviselte. Közülük Svába Vince 1., Tóth Barnabás 3. helyezést ért el. Felkészítőjük: Bakosné Varga Valéria

Gratulálunk a szép eredményhez!

 

 

Kimagasló eredmények a KGYTK országos döntőjén


Május 13-án rendezték Budapesten a Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája országos döntőjét. Ezen a rendezvényen fantasztikus Kodályos sikerek születtek, ugyanis 4 első helyet és 1-1 második és harmadik helyet szereztek tanulóink, mindegyiket kutatásmódszertan kategóriában.

Eredmények:

- Földünk és környezetünk műveltségterületen

  1. helyezett Veres Blanka 5.z - Környezettudatos vízhasználat

  Felkészítője: Borbás Katalin

- Ember és társadalom műveltségterületen

  1. helyezett Ádám Balázs 7.z - A hatvani ütközet 1849. április 2.

  Felkészítője: Jagodicsné Fehér Ágnes

- Életvitel és gyakorlati ismeretek műveltségterületen

  1. helyezett Tóth Szilveszter 7.z - Biztonságos internetezés avagy a számítógép és adatainak védelme

  Felkészítője: Kovácsné Tóth Dorottya

- Ember és művészetek műveltségterületen

  1. helyezett Szikszai Lilla 7.z - Átjáró a Tündérkertbe...A székelykapuk varázsában

  Felkészítője: Bakosné Varga Valéria

- Ember és természet műveltségterületen

  2. helyezett Ballagó Benjámin 6.a - Az elsősegélynyújtás oktatásának fontossága az általános iskolában

  3. helyezett Kun Tamás 4.z - Kétéltű csodák - a béka

  Felkészítőjük: Gyurkovicsné Szalai Emma

Az iskolák között a legjobban a Kodály szerepelt az országos döntőn.

Gratulálunk minden tanulónak, felkészítő pedagógusnak és a segítő szülőknek!

KGYTK regionális konferenciája 2012/2013

 

A Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájára évek óta készülnek iskolánk tanulói. Április 17-én rendezték a verseny Duna-Tisza közi régiójának döntőjét Karancslapujtőn a Mocsáry Antal Körzeti Általános Iskolában. Tanulóink magas színvonalú prezentációinak megtekintése után a zsűri a következő döntést hozta:

Tóth Vencel 4.a          3. hely       felkészítője: Bakosné Varga Valéria

Kun Tamás 4.z            2. hely       felkészítője: Gyurkovicsné Szalai Emma

Veres Blanka 5.z          1. hely       felkészítője: Borbás Katalin

Ballagó Benjámin 6.a     1. hely       felkészítője: Gyurkovicsné Szalai Emma

Tóth Lili 6.z                3. hely       felkészítője: Bakosné Varga Valéria  

Ádám Balázs 7.z          1. hely       felkészítője: Jagodicsné Fehér Ágnes

Szikszai Lilla 7.z          2. hely       felkészítője: Bakosné Varga Valéria

Tóth Szilveszter 7.z     2. hely      felkészítője: Kovácsné Tóth Dorottya

Tóth Benedek 8.a       3. hely       felkészítője: Bakosné Varga Valéria

Az országos döntőre a kövekező tanulók jutottak tovább:

Kun Tamás 4.z

Veres Blanka 5.z

Ballagó Benjámin 6.a

Ádám Balázs 7.z

Szikszai Lilla 7.z

Tóth Szilveszter 7.z

Gratulálunk a tanulóknak és az őket felkészítő pedagógusoknak!

A KGYTK regionális konferenciájára továbbjutott tanulóink

 

 

A tanuló neve

Oszt.

A dolgozat címe

Felkészítő pedagógus

1.

Kun Tamás

4. z

Kétéltű csodák – a békák

Gyurkovicsné Szalai Emma

2.

Tóth Vencel

4. a

Istenek „kovácsműhelye”
A tűzhányók

Bakosné Varga Valéria

3.

Veres Blanka

5. z

Környezettudatos vízhasználat
Mérés felső tagozatos diákok körében

Borbás Katalin

4.

Ballagó Benjamin

6. a

Az elsősegélynyújtás oktatásának fontossága az általános iskolában

Gyurkovicsné Szalai Emma

5.

Tóth Lili

6. z

Legyél te is válogatós!
Zöld iskola – zöld iskolatáska

Bakosné Varga Valéria

6.

Ádám Balázs

7. z

A hatvani ütközet
1849. április 2.

Jagodicsné Fehér Ágnes

7.

Szikszai Lilla

7. z

„Átjáró a Tündérkertbe…”
A székelykapuk varázsában

Bakosné Varga Valéria

8.

Tóth Szilveszter

7. z

Biztonságos internetezés
avagy a számítógépünk és adataink védelme

Kovácsné Tóth Dorottya

9.

Tóth Benedek

8. z

A digitalizálódó világ problémái
A funkcionális illiteráció

Bakosné Varga Valéria

 

KGYTK Regionális Döntő 2011/2012

 

Karancslapujtőn rendezték a Kutató Gyerekek Tudományos Köre regionális döntőjét, ahol iskolánk tanulói kiemelkedően szerepeltek, négy első helyet szereztek kutatásmódszertan kategóriában. Ők a következők:

- Borbás Áron - Víg Levente 5.z - Biológiai vízvizsgálat a Bér-patakon

  felkészítő: Borbás Katalin

- Ádám Balázs 6.z - Címertan - Hatvan város címere a heraldika alapján

  felkészítő: Jagodicsné Fehér Ágnes

- Szikszai Lilla 6.z - Már nem csak a lelkükben magyarok... - Az egyszerűsített honosítási eljárás folyamata

  felkészítő: Bakosné Varga Valéria

- Tóth Szilveszter 6.z - Az "Y" generáció legkedveltebb időtöltése, a facebook

  felkészítő: Kovácsné Tóth Dorottya

Teljesítményükkel jogot szereztek az országon döntőn való részvételre, amelyet május 14-15-én rendeznek Budapesten!

Gratulálunk!

 

 

A Kutató Gyerekek Tudományos Körének működési rendje

 

KGYTK célja

 

A Kutató gyerekek tudományos konferenciájának a célja, hogy a tanulók ismerjék meg, értelmezzék és alkalmazzák a kreatív tudáselsajátítás elemeit, folyamatát. Ismerjék meg a tudomány rendszerét és legyenek képesek fókuszálni érdeklődési körüket a tudomány térképének segítségével. Ismerjék meg a tudományos kutatás céljait és legyenek képesek célokat kitűzni saját érdeklődési területek megismeréséhez. Legyenek képesek feldolgozni, megvitatni tudományetikai kérdéseket, és tudjanak véleményt alkotni egy-egy vitás tudományetikai kérdés kapcsán.

 

KGYTK működése

A Kutató gyerekek tudományos konferenciájának foglalkozásai meghatározott munkaterv alapján működnek.

  • • A jelentkezés önkéntes – az iskola szerződést köt a szülővel és a diákkal

  • A felvétel a kutató munka befejezéséig szól,

a KGYTK iskolai,

megyei,

regionális,

országos fordulóján való részvételig.

  • • A foglalkozások a munkatervben rögzítettek alapján folynak.

  • • Az iskolai KGYTK október 1-én indul.

  • • Zárása május végén, az országos KGYTK döntője után.

  • • A tehetséggondozó műhely önköltséges – nevezési díja a mindenkori pályázati kiírásnak megfelelően.

 

Munka a Kutató Gyerekek Tudományos Körében

 

A Kutató Gyerekek Tudományos Körében tudományos ismeretterjesztés és/vagy tudományos mikro kutatás folyik. A témaválasztás a tanuló érdeklődési körének megfelelően történik.

A munka során felhasználható források:

  • • iskolán belüli és iskolán kívüli ismerethordozók,

  • • természeti és társadalmi empirikus ismeretháttér.

 

Kutató Gyerekek Tudományos Körében lehetőséget kínálunk a pedagógusoknak és a diákoknak, hogy elsajátítsák a korszerű alkotástechnikai módszereket, és megismertetjük a folyamatban részt vevő tanulókat a konstruktív egyéni és csoportos problémamegoldás lehetőségeivel és ösztönözzük őket az alkotó lét örömteli átélésére.

Hisszük, hogy a tudományos kutatás elemei taníthatók a 10-14 éves diákoknak.

Tapasztalataink szerint tanítható

  • • a tananyagtól eltérő témák bemutatása,

  • • a problémafelvetés,

  • • a hipotézis-alkotás,

  • • a tényanyaggyűjtés,

  • • a hipotézis vizsgálata

  • • és ennek eredményeként állásfoglalás a probléma megoldásával kapcsolatosan.

 

A KGYTK egyben felmenő rendszerű verseny is:

Az Oktatási Minisztérium által szakmailag támogatott versenyek közé tartozik.

  • • A verseny célja: Az alapfokú képzésben résztvevő diákoknak lehetőségük van a verseny során az önálló alkotómunkára, valamint arra, hogy társaik előtt előadhatják kutatásuk eredményeit. A diákok a felkészülésük során megismerkednek az iskolán kívüli ismeretszerzés sokféle lehetőségével.

  • • A verseny típusaA Nemzeti Alaptanterv több műveltségi területét átfogó komplex verseny

 

A Kutató Gyerekek Tudományos Köre tehetségfejlesztő program legfőbb célja:

A kreatív társadalmi létre készíti fel a diákokat a saját érdeklődési köreiken keresztül.

 

Hogyan születnek a Kutató Gyerekek Tudományos Körében az alkotások?

 

Egy megtervezett program szerint tartjuk heti rendszerességgel azokat a felkészítő foglalkozásokat, melynek révén a diákok elméleti, kutatás-módszertani ismereteit alakítjuk ki.

A csoportfoglalkozásokon nemcsak a téma tudományos kidolgozásának, az írásbeli szövegalkotásnak a képességeit alakítjuk ki, hanem felkészítjük diákjainkat a megszerzett ismeretek átadásának technikáira is.

 

 

A Kutató Gyerekek Tudományos Köre hozama és lehetőségei

 

Kutató Gyerekek Tudományos Köre egy olyan tehetséggondozási program, mely túlmutat az általános iskola „tantárgyszagú” zárt világán. „A tudástársadalom eszménye az információs korban Magyarország rangját úgy vetíti előre, hogy azt… a szellemi élet valóságos teljesítménye, innovációja, tudáspiaci értékesítése adja.” (Varga Csaba: A tudástársadalom eszménye. eVilág 2002. augusztus)

 

Kutató Gyerekek Tudományos Köre a Kodályban

 

A Kutató Gyerekek Tudományos Körét azért hoztuk létre 2002-ben a Kodály Zoltán Általános Iskolában, mert pedagógiai szemléletünknek megfelelően abból a nézetből indultunk ki, hogy

A tudományrendszertan eredményeinek adaptálása révén a napi pedagógiai gyakorlat számára feltárható a tanulási lehetőségek olyan sora, amelyben a gyermekek megismerhetik a tudomány, illetve a kutatás szervezeti, szociális és emberi (kutatásszociológiai), valamint kreatológiai (oktatástani) oldalait. A tanulók így kisiskoláskoruktól kezdődően megérthetik az új születését, beláthatnak az ismerettermelés, a tudáscsinálás fárasztó, de egyben individuumérlelő, öntevékenységre késztető folyamatába.”(Zsolnai József: Tehetségfejlesztés és „kutatóvá nevelés korai életszakaszban. Tehetség. 2001. 3-4.sz.)

Ennek szellemében indítottuk útjára 2002-ben és folytatjuk azóta is ezt a tehetségígéretek gondozását szolgáló önképzőkört. Itt egy tudatosan megtervezett program szerint tartjuk heti rendszerességgel azokat a felkészítő foglalkozásokat, melynek révén a diákok elméleti, kutatás-módszertani ismereteit kiscsoportos formában projekt-módszer segítségével alakítjuk ki.

A csoportfoglalkozásokon nemcsak a téma tudományos kidolgozásának, az írásbeli szövegalkotásnak a képességeit alakítjuk ki, hanem felkészítjük diákjainkat a megszerzett ismeretek átadásának technikáira is.

A tudományos kutatómunka során különböző munkaszereppel találkozhatnak a tanulók. E munkaszerepek fejlesztését a kommunikációs, a szociális, a tanulási, önszabályozási képességek fejlesztése eredményezheti, valamint pozitívan befolyásolják a viszonyulást a tanuláshoz, a társakhoz, az értékekhez.

A Kutató Gyerekek Tudományos Köre egy olyan tehetséggondozási program lehet, mely túlmutat az általános iskola „tantárgyszagú” zárt világán. E tehetséggondozási program a valós világ problémáira mutat, melyek megoldása kutatási folyamatokat igényel. E folyamatok elemeit a kisiskolás tanulók is képesek megfelelő irányítás mellett elsajátítani. Az elsajátítás tanulási folyamatában végzett tevékenységek rendszere mozgósítja és fejleszti a tanulók képességeit, attitűdjeit.


 



A_tehetseg_fogalma.pdf

 

Kepek_KGYTK_munkarol.pdf

Zene

Mai napon történt

december 18. : A mai napra nincs érdekesség.

Eseménynaptár

Tanulóink munkái

Csuhészakköri munkák

További képek >>

Galéria

Mikulás kupa 2013-12-07

További képek >>