Bemutatkoznak a 2025-2026-os tanév leendő első osztályaiban tanító pedagógusok
A képen balról jobbra:
Ander-Szabó Beatrix, Goravec Andrea, Simonné Balázs Andrea, Mitzkiné Kiss Edina
Simonné Balázs Andrea
A leendő 1.a osztály osztályfőnöke.
A Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskolán szereztem tanítói, az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán szociálpedagógusi diplomám.
Négy éve dolgozom a Kodályban. Jelenleg a 4.a osztályban tanítok: magyar, etika, testnevelés, rajz és technika tantárgyat. Két éve elvégeztem a gyermekjóga képzést, heti egy alkalommal lehetőségem van jóga órákat tartani az osztályomban.
Hiszem, hogy mindenki értékes, tehetséges valamiben. Fontos hogy a gyerekek elfogadják egymást és önmagukat, kialakuljon helyes önértékelésük. Felismerjék saját képességeiket és értékeiket, erre alapozva fejlődjenek.
Kiemelkedően lényeges feladat olyan légkör kialakítása, ahol a gyerekek bátran mernek kérdezni, saját véleményt alkotni.
Tanóráimon jelentős szerepet kap a differenciált tanulásszervezés, melynek során ki-ki a saját tempójában, képességeinek megfelelően „szárnyalhat”. Szívesen készítem fel a gyerekeket egyéni illetve csapatversenyekre.
„Szeretem azokat az embereket, akik megállnak megcsodálni a naplementét, élvezik az eső utáni illatokat, kiülnek bámulni a csillagos eget, rácsodálkoznak olyan dolgokra, amiket mások észre sem vesznek”
(ismeretlen szerző)
Mitzkiné Kiss Edina
A leendő 1.a osztály osztálytanítója.
Már gyermekkorom óta nagy elhivatottságot éreztem a tanítói tevékenység iránt, pályaválasztásomat teljességgel ez határozta meg. Tanítói diplomámat 2005-ben szereztem a Szent István Egyetem Jászberényi Főiskolai Karán, angol műveltségi területen.
A Kodályban 2018. óta dolgozok, és jelenleg a 4.a osztályfőnöke vagyok. Az elmúlt években matematikát, angolt, természetismeretet, digitális kultúrát, rejtvényt, és készségtárgyakat tanítottam az alsó évfolyamokon, valamint angol nyelvet felső tagozaton. Az idegen nyelv oktatását nagyon fontosnak tartom, ezért jó lehetőség, hogy iskolánkban már első osztálytól tanulnak a gyerekek angol nyelvet.
Kiemelt feladat számomra a gyerekekkel való szeretetteljes, kölcsönös bizalomra épülő kapcsolat kialakítása. Tanóráimon törekszem az oldott, barátságos légkör megteremtésére, ahol szabad hibázni, hiszen az is a tanulási folyamat része. Igyekszem jókedvvel, játékosan, tevékenykedtetve átadni az ismereteket. A differenciált tanulásszervezést alkalmazva figyelembe veszem a gyerekek egyéni képességeit, adottságait annak érdekében, hogy mindenkinek sikerélménye legyen. Fontosnak tartom, hogy a gyermekek tudás iránti vágya, természetes kíváncsisága ne aludjon ki, szeressenek tanulni; bátran kérdezzenek, legyen saját véleményük!
Hiszem, hogy szeretettel, elfogadással és támogatással minden gyermeknek szárnyakat lehet adni! Célom, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az osztályukban, az iskolájukban: pozitív élményekkel, gyarapodó tudással menjenek haza nap, mint nap! Ugyanakkor lényegesnek tartom a rendet, a szabályokat is következetesen betartatom, és külön figyelmet fordítok a megfelelő szokás- és értékrend kialakítására is. Ehhez azonban elengedhetetlen a szülői támogatás; illetve a szülő - pedagógus - gyermek kölcsönös bizalmon, tiszteleten alapuló kapcsolata.
Édesanyaként átérzem az iskolakezdéssel kapcsolatos szülői aggodalmakat, de kolléganőmmel mindent meg fogunk tenni, hogy zökkenőmentes legyen az óvoda és iskola közötti átmenet.
A következő tanév szeptemberében nagy szeretettel várjuk a mi kis elsőseinket!
Goravec Andrea
A leendő 1.z osztály osztályfőnöke.
2017-től vagyok tagja a Hatvani Kodály Zoltán Értékközvetítő és Képességfejlesztő Általános Iskola tantestületének. Tanító és magyartanár végzettségem van. Több éve alsó- és felső tagozatban is egyaránt tanítok. Jelenleg egy 32 fős 4. osztály osztályfőnöke vagyok.
A tanítás hivatás számomra. Sokévi szakmai tapasztalat, a gyerekek iránti szeretet és elkötelezettség jellemez. Tanítványaimmal jó hangulatú és érzelmi biztonságot nyújtó tanórai légkör kialakítására törekszem sok humorral, lelkesedéssel és őszinte érdeklődéssel. Hiszem, hogy segítő figyelemmel minden gyermekhez megtalálható az út, amely motiválja az ő erényeit és tehetségének kibontakozását.
A mindennapok tanításában előtérbe helyezem a személyiségfejlesztést, a gyakori kommunikációs helyzetek játékos megoldási lehetőségeit, a helyes beszédet, az anyanyelven történő pontos és szép szóbeli- és írásbeli kifejezést, mesékkel történő nevelési helyzetek megragadását, a drámajátékot, ritmikus versekkel a memóriafejlesztést, a gyermek egyéni adottságainak megfelelő haladási tempót. A művészeti nevelést a komplex tapasztalatszerzésre (mozgás, zene, vizualitás) alapozom.
Szívesen készítem fel diákjaimat különféle versenyekre, műsorokon való részvételre. A személyiség fejlesztése, összetartó gyermekközösség formálása is fontos feladat az általam irányított közösségekben. A szülőkkel őszinte, felelőségteljes együttműködés kialakítására törekszem, hiszen gyermekeik fejlődéséhez a megismerés, az azonos értékrend egyaránt fontos az otthon és az iskola számára.
Célom, hogy tanítványaim boldog, empatikus, feladattudatos és sikeres gyermekként cseperedjenek fel.
„Az ember cselekedeteit meghatározó egyik leglényegesebb tényező
az az értékrendszer, melyet fiatal korában alakít ki.”
Szent-Györgyi Albert
Ander-Szabó Beatrix
A leendő 1.z osztály osztálytanítója.
Kisgyermekkorom óta arra vágytam, hogy pedagógus legyek, gyermekekkel foglalkozhassak. Ezt sikerült valóra váltanom, 1998-ban tanító és óvodapedagógus képesítést szereztem a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán. Korábban óvodás korú gyermekekkel foglalkoztam, négy éve azonban ebben az iskolában tanítok matematikát, természetismeretet, testnevelést, rejtvényfejtést, éneket a 4.b osztályban..
Óvodai tapasztalatom is segít abban, hogy zökkenőmentesen történjen az óvoda és iskola közötti átmenet. Éppen ezért tanítványaim játékos gyakorlatok segítségével, és sok-sok mozgás kíséretében ismerkednek meg az iskolai élettel, a számok világával.
Iskolánkban a tehetséggondozás kiemelt szerepet tölt be. Van, aki csodálatosan rajzol, ügyes a sportban, és lesz, aki matematikából emelkedik ki a társai közül, és olyan is, aki a gyönyörűen énekel… Ezt kell megtalálnunk, és erősítenünk egy csapatként: gyerek, szülő és a pedagógusok. Ezáltal a gyermek a többi területen is kiegyensúlyozottabbá, magabiztosabbá válik.
A matematika tanításában rendkívül fontosnak tartom, hogy a gyermekek elég időt és segítséget kapjanak a megértésre, a megtanultak elmélyítésére, s hogy ez a tantárgy ne egy ijesztő sűrű erdő legyen, hanem egy jól átlátható színes játszótér. Hiszek benne, hogy sok játékos tevékenység közben fejlődnek, tanulnak legtöbbet a diákok.
A Művészeti munkacsoport aktív tagjaként részt veszek az iskola dekorálásában, rajzversenyek, kiállítások szervezésében. Második éve vezetek K-re-Art néven kreatív kézműves szakkört.
Hiszek abban, hogy szeretettel, pozitív megerősítéssel, türelemmel sokkal többre vagyunk képesek, mint azt magunkról gondolnánk.
„Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni, hogy hogyan érezték magukat szavaidtól.”
Carl Wiliam Buehner
Játékos iskolai kaland várta az óvodásokat a Kodályban - A Hatvani Hírlap írása
Április 5-én, a nyílt napon a szülők is megismerkedhetnek a Kodállyal - A Hatvan TV kisfilmje
Tájékoztató iskolánk leendő első osztályairól
Fontos információk az iskolai élettel kapcsolatban
Az alsó tagozatosok programjai
A mindennapi feladatok, tanulás mellett változatos programokkal színesítjük diákjaink hétköznapjait. A rendezvények között szerepelnek minden évben megrendezésre kerülő programok, mint például a fiókaavatás, mikulás kupa, karácsonyi ajándékműsor, hangverseny és vásár, ünnepi megemlékezések, gyermeknapi vakondtúra, közös iskolai kirándulás, filharmóniai hangverseny stb.
Az alábbiakban ezekből látható egy kis ízelítő.
Hogyan készülhetünk az iskolakezdésre?
Tudnivalók az iskolánkról