KGYTK
KGYTK
Ismét országos sikert értek el a kodályos tanulók
A Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája verseny országos döntőjén a 2024/2025-ös tanévben ismét remek kodályos eredmények születtek.
4. évfolyamosok között: Molnár Attila Csongor 4. b osztályos tanuló országos 1. helyezést ért el kutatásmódszertan kategóriában a társadalomtudományi szekcióban. A kutatásának címe: Szakirodalom olvasása. Információk a szépirodalom és az ismeretközlő irodalom olvasási szokásairól iskolám 4-5. évfolyamos tanulóinak körében.
7. évfolyamban: Sőregi Bence Csatár 7.a osztályos tanuló 2. helyezést ért el kutatásmódszertan kategóriában, természettudomány szekcióban. Kutatásának címe: Térképészet és térképek, és annak vizsgálata a hatvani Kodályos 13-14 éves tanulók körében.
Gratulálunk a tanulóknak és a felkészítő pedagógusnak: Melykóné Tőzsér Juditnak.
A KUTATÓ GYEREKEK TUDOMÁNYOS KÖRE 2024/2025-ös tanév regionális fordulójának eredményei:
Molnár Attila Csongor 4. b.: társadalomtudomány, kutatásmódszertan kategória: 1. helyezés
Svába Nelli 7.a: társadalomtudomány, kutatásmódszertan kategória: 1. helyezés
Sőregi Bence Csatár 7.a: természettudomány, kutatásmódszertan kategória: 1. helyezés
A tanulók felkészítő mentortanárai: Melykóné Tőzsér Judit és Szalai Emma
Gratulálunk a tudományos kutatás nagyszerű eredményeihez!
KGYTK célja
A Kutató gyerekek tudományos konferenciájának a célja, hogy a tanulók ismerjék meg, értelmezzék és alkalmazzák a kreatív tudáselsajátítás elemeit, folyamatát. Ismerjék meg a tudomány rendszerét és legyenek képesek fókuszálni érdeklődési körüket a tudomány térképének segítségével. Ismerjék meg a tudományos kutatás céljait és legyenek képesek célokat kitűzni saját érdeklődési területek megismeréséhez. Legyenek képesek feldolgozni, megvitatni tudományetikai kérdéseket, és tudjanak véleményt alkotni egy-egy vitás tudományetikai kérdés kapcsán.
A Kutató Gyerekek Tudományos Köre tehetségfejlesztő program legfőbb célja:
A kreatív társadalmi létre készíti fel a diákokat a saját érdeklődési köreiken keresztül.
A KGYTK egyben felmenő rendszerű verseny is:
Az Oktatási Minisztérium által szakmailag támogatott versenyek közé tartozik.
A verseny célja: Az alapfokú képzésben résztvevő diákoknak lehetőségük van a verseny során az önálló alkotómunkára, valamint arra, hogy társaik előtt előadhatják kutatásuk eredményeit. A diákok a felkészülésük során megismerkednek az iskolán kívüli ismeretszerzés sokféle lehetőségével.
A verseny típusa: A Nemzeti Alaptanterv több műveltségi területét átfogó komplex verseny
KGYTK működése
A Kutató gyerekek tudományos konferenciájának foglalkozásai meghatározott munkaterv alapján működnek.
A jelentkezés önkéntes - az iskola szerződést köt a szülővel és a diákkal
A felvétel a kutató munka befejezéséig szól, a KGYTK iskolai, megyei, regionális, országos fordulóján való részvételig.
A foglalkozások a munkatervben rögzítettek alapján folynak.
Az iskolai KGYTK október 1-én indul.
Zárása május végén, az országos KGYTK döntője után.
A tehetséggondozó műhely önköltséges - nevezési díja a mindenkori pályázati kiírásnak megfelelően.
Munka a Kutató Gyerekek Tudományos Körében
A Kutató Gyerekek Tudományos Körében tudományos ismeretterjesztés és/vagy tudományos mikro kutatás folyik. A témaválasztás a tanuló érdeklődési körének megfelelően történik.
A munka során felhasználható források:
iskolán belüli és iskolán kívüli ismerethordozók,
természeti és társadalmi empirikus ismeretháttér.
A Kutató Gyerekek Tudományos Körében lehetőséget kínálunk a pedagógusoknak és a diákoknak, hogy elsajátítsák a korszerű alkotástechnikai módszereket, és megismertetjük a folyamatban részt vevő tanulókat a konstruktív egyéni és csoportos problémamegoldás lehetőségeivel és ösztönözzük őket az alkotó lét örömteli átélésére.
Hisszük, hogy a tudományos kutatás elemei taníthatók a 10-14 éves diákoknak.
Tapasztalataink szerint tanítható
a tananyagtól eltérő témák bemutatása,
a problémafelvetés,
a hipotézis-alkotás,
a tényanyaggyűjtés,
a hipotézis vizsgálata
és ennek eredményeként állásfoglalás a probléma megoldásával kapcsolatosan.